Select Your Style

Choose your layout

Color scheme

Jak na bolest zad

Jak na bolest zad

Bolest zad není nic neobvyklého, zvláště ne v dnešní době. A jaké je pro mnoho z nás řešení? Skočit rychle na masáž, když už se bolest dostaví, nebo polknout pilulku, které sice nepříjemný pocit zažene, ale řešení v sobě neukrývá. Co je tedy lepší? „Nečekaně“ prevence.

  • bolesti zadHlavní roli v prevenci hraje cvičení. Nemusíte se ale denně dřív posilovně. Je třeba se soustředit i na svaly trupu těla, hlavně zádové svalstvo, na které se často zapomíná, ale přitom je tak důležité při držení těla.
  • Všechno ale souvisí se vším. Zaměřte se na cvičení podporující flexibilitu, od krku, ramen, přes celá záda, až po kotníky. Ideální bude jóga, strečink nebo tai-či. Takový pohyb 2x až 3x týdně umí dělat zázraky. Zlepšíte si i rovnováhu a můžete se zbavit i dalších bolístek.
  • Vylaďte si pracovní místo. Sedět půl dne u počítače (či čehokoli jiného) a ještě ve špatné poloze je živná půda pro vznik bolesti. Špatně zvolená židle, žádná opora beder a poloha stařenky shrbené nad klávesnicí nebude ideální pro vaše záda. Ťapky mějte na zemi, kolena v pravém úhlu a rovná záda. Nos nemějte přilepený na monitoru, tím prospějete i svému zraku.
  • Pomozte si i zevnitř – vystavujte se například sluníčku, abyste podpořili tvorbu vitamínu D pro silné kosti nebo zkuste omega 3 nenasycené mastné kyseliny kvůli protizánětlivým účinkům.
  • Pokud si s bolestí zad už nevíte rady, navštivte lékaře. Pečlivě vybírejte a myslete na to, že invazivní řešení by mělo být nejzazší možnost.

Rady jak si udržet zdravá záda nejsou složité a je jich jen pár, stačí trochu poslouchat své tělo. Ušetříte si tak bolesti zad a například na masáž k nám si můžete přijít zarelaxovat a vyčistit si mysl. Nikoli pouze za účelem zbavit se bolesti. Mnoho potíží se zády nelze řešit „pouhým“ cvičením či správným postojem, s většími problémy se raďte s lékařem, abyste si ještě více neublížili.