Select Your Style

Choose your layout

Color scheme

Deset důvodů proč navštěvovat saunu

Deset důvodů proč navštěvovat saunu

Jedním z hlavních důvodů stoupající obliby sauny jsou její blahodárný účinek na lidský organismus. Pojďme si tedy shrnout hlavní důvody proč navštěvovat saunu co možná nejčastěji.

 

Celková detoxikace organismZdraví v sauněu

Tělo se umí do jisté míry zbavovat škodlivin samo. Sauna však může tento proces významně urychlit a pomoct i při hloubkové detoxikaci od těžkých kovů. Proč navštěvovat saunu? V sauně se zlepší krevní oběh a dochází v ní k pocení, které pomáhá zbavovat tělo toxinů.

Posilování srdce

O tom, že sauna prospívá našemu srdci, není žádných pochyb. Tento názor potvrzuje i doktor Thomas H. Lee, přední odborník a kardiolog spolupracující s Harvardskou univerzitou. „Kardiovaskulární účinky sauny byly dobře zdokumentovány již v minulosti. Sauna pomáhá snižovat krevní tlak, což pozitivně ovlivňuje celý cévní aparát,“ potvrzuje lékař.

Prevence respiračních onemocnění

Výzkumníci z univerzity Mnichovského Ústavu lékařského lázeňství a klimatologie provedli řadu testů s cílem určit vliv sauny a páry na lidský organismus. Zjistili, že parní sauny mohou výrazně pomoci s obtížemi horních dýchacích cest a také zlepšit symptomy astmatu. Sauna dále umí uvolnit hlen a utišit bolest v krku.

Otužování a jeho účinky

V dnešní době stále více odborníků poukazuje na fakt, že otužování je zdraví prospěšné. Je prokázáno, že lidé, kteří se otužují, nejsou tak často nemocní a pokud onemocní, má nemoc lehčí průběh. Otužování také upevňuje psychiku a duševní zdraví, o důvod více, proč navštívit saunu.

10 důvodů proč chodit do sauny

Dlouhověkost

Výzkumníci z východního Finska sledovali vzorek mužů ve věku 42 – 60 let po dobu cca 21 let. Někteří navštěvovali saunu pravidelně a někteří málo. Bylo zjištěno, že muži, kteří navštěvovali saunu 4–7 x  týdně, měli zdravější srdce než ti, kteří ji navštěvovali 2–3 x, a výrazně zdravější srdce než ti, kteří ji navštěvovali jen minimálně.

Lepší zvládání stresu

Je dokázáno, že sauna i parní lázeň pomáhají lépe zvládat stres a relaxovat. Pobyt v sauně vám pomůžeme lépe se vyrovnat se stresem, úzkostí i napětím.

Pevnější a mladší pokožka

Stále více odborníků doporučuje saunu pro její schopnost výrazně omladit pokožku. Saunování zlepšuje krevní oběh, díky němuž se do pokožky uvolňuje více kyslíku a živin. Sauna podporuje tvorbu kolagenu a pokožku tak hloubkově čistí. Výsledkem je zdravější a lépe hydratovaná pleť.

Prohřátí kloubů a svalů

Pobyt v sauně se doporučuje jak aktivním sportovcům, Relax v saunětak i lidem s bolestmi kloubů. Studie zaměřená na zvýšení svalové kondice dokázala, že pobyt v sauně po dobu 30 minut dvakrát týdně zlepšuje sportovní výkon. Podle studie byli sportovci, kteří do sauny chodili, o 32 % lepší než ti, kteří ji nenavštěvovali.

Snížení rizika mozkových příhod

Výzkumníci z University of Eastern Finland jednoznačně dokázali, že časté návštěvy sauny jsou spojeny s nižším výskytem kardiovaskulárních onemocnění a mrtvice.

Proč navštěvovat saunu jako prevenci deprese?

Nejnovější studie dokazují vztah mezi saunovou terapií a produkcí endorfinů v těle. Zejména infračervené sauny podporují tvorbu endorfinů, které zmírňují symptomy deprese. Kromě toho se během saunování uvolňují svaly a snižuje míra stresu, což zlepšuje celkovou náladu. V zimních měsících, kdy je u nás méně slunečního svitu, je tedy sauna ideální.