Select Your Style

Choose your layout

Color scheme

Proč začít s ranním cvičením

Proč začít s ranním cvičením

Ranní cvičení pro mnohé z nás představuje něco nepředstavitelného. Už jen ranní vstávání je vyčerpávající a vstávat úmyslně dřív a vydat energii ještě před prací je skoro noční můra. Ale pojďme to vzít z druhé strany. Cvičit ráno je z mnoha důvodů efektivnější a výhodnější.

  1. ranní cvičeníAž si vytvoříte z cvičení rutinu a zvyk, ani vám nepřijde, že vstáváte dřív, ale hlavně se sníží pravděpodobnost, že tento zvyk porušíte. Únava po práci nebo lákavé pozvání na kávu či pivko jsou časté možnosti, proč si nezacvičit a raději se věnovat jiné činnosti. Toto se vám ráno stát nemůže.
  2. Svou ranní kávu si vychutnáte mnohem zdravěji. Je dokázáno, že dávka kofeinu před fyzickou aktivitou vám pomůže rychleji a kvalitněji cvičit, tudíž bude mnohem efektivnější
  3. Spálíte víc kalorií, když pohyb bude první věc po ránu, kterou uděláte před snídaní.
  4. Budete pravděpodobně jíst zdravěji po celý den.
  5. Budete spát jako miminko. Cvičením po ránu si zvýšíte bdělost, zahřejete se a nakopnete metabolismus. Což je vynikající hned začátkem dne. Ale večer to může ovlivnit spíš negativně váš spánek. Ale obecně má cvičení pozitivní účinky na kvalitu spánku. Navíc dřívější vstávání vás donutí ulehnout do postele dřív.
  6. Zlepšíte si náladu. Je známé, že cvičení nadopuje vaše tělo endorfiny. Navíc při pravidelném pohybu budete lépe zvládat stres a budete odolnější nejen fyzicky, ale i psychicky.

Skočte si po ránu do fitka, zaběhat, zaplavat, dopřejte si ranní jógu a nebojte se, že by vám nezbyla energie do pracovního dne. Naopak získáte víc energie, dostanete do každé buňky spoustu kyslíku a budete tak kreativnější.