Select Your Style

Choose your layout

Color scheme

Propadněte kouzlu jógy

Propadněte kouzlu jógy

Jóga je soubor duchovních technik starých více jak 5tisíc let pocházející z Indie vedoucí k duchovní očistě a porozumění podstatě existence. A co je v dnešní době důležitější, než být vyrovnaný a vypořádávat se díky tomu mnohem lépe s každodenními nástrahami a bez rizika přílišného stresu. Stačí si osvojit základní techniky a snažit se o nejjednodušší level, kterým je harmonizaci těla s dechem.

V západním světě jsou nepraktikovanější asány a Hatha jóga. A v současné době je hitem Bikram jóga. Hatha jóga je konkrétní systém zavedený mudrcem z 15. století Yogi Swatmaramou a zabývá se zušlechťováním mysli pomocí meditace a dosáhnutí osvobození. Hatha znamená opačné energie (voda a oheň, měsíc a slunce…) a jde v ní o vybalancování těla a mysli pomocí fyzických cviků, řízeného dýchání a zklidnění mysli pomocí meditace. Naučíte se správnému držení těla, rovnováze a síle za účelem získání lepšího fyzického zdraví a vyčistění mysli (jako příprava pro meditaci a dosáhnutí osvícení). Bikram jóga je sice vhodná pro všechny věkové skupiny jakékoli tělesné zdatnosti, ale jelikož vystřídáte asi 26 poloh během 90 minut a to vše při cca 40°C a s 50% vlhkostí. Což nemusí vyhovovat každému, ale máte zaručení, že se pořádně vypotíte.

Jóga nebo pilates?

jóga

Jóga představuje prostředek pro spojení těla ducha a mysli, jogíni považují tělo a mysl jako jedno a v případě nalezení harmonie (za užití správných technik a správného prostředí) může sloužit k samoléčbě. Je i považována za terapeutickou formu. Díky ní si budete více vědomi své fyzické schránky, budete vyrovnaní, ohebnější a odolnější vůči stresu.

Pilates má stejné cíle prostřednictvím řady řízených pohybů. Hlavní rozdíl je, že pilates se zaměřuje na posílení břišních svalů, zlepšení držení těla, stabilizuje a prodlužuje páteř (ano abychom nechodili shrbení), zlepšuje rovnováhu a pevnost. Pilates vytváří delší a štíhlejší linii těla, klade důraz na lepší kontrolu, přesnost a soustředění těla i mysli. Důležitější je správné provedení cviku, než jeho opakování. Hlavní je stabilizovat střed těla, posílit hluboké vnitřní svaly. Díky tomu můžete předejít úrazům a vypomoci si při rehabilitaci. Principy pilates jsou koncentrace, ovládání, dýchání, přesnost s ohledem na minimální dopad na tělo. Cviky rovnovážně rozdělené mezi pevnost a pružnost vytrénují všechny svalové skupiny a vedou ke štíhlejší, vyváženější a pevnější postavě.

Přidejte do pilatek meditační aspekt jógy, nebo jógu obohaťte o posilující cviky z pilates a najděte tak správnou rovnováhu. Výhodou je, že můžete cvičit pohodlně doma, jde najít hodně videí, která vás provedou začátky krok za krokem.